Een mooi idee waar op een originele en bijzondere wijze vorm aan is gegeven.

Blogger Oud Zeikwijf MARVELLOSO! Adembenemend prachtig.
Het is een oeuvre d’art, een prachtig kunstwerk!
Van a tot z geweldige vormgeving, de verhalen, de kostbare info en die tekeningen!!!

Dominicanen boekhandel

Het is echt een bijzondere en hele mooie uitgave. Mijn complimenten!

Anja de Vries Dit geweldige boek is een unicum in zijn soort. In Op Vleugels neemt Moulen Noir de lezer/kijker mee door drie eeuwen ballet in scènes. De teksten vertellen de geschiedenis, wat haar drijft in die geschiedenis, daar geeft ze haar kennis weer. En in ongekend mooie tekeningen treden we in de wereld van ballet, van muziek, worden we meegezogen in Moulen Noirs ongebreidelde verbeeldingskracht, maken we kennis met haar talent. Met schitterende tekeningen vervoert ze, verrast ze, doet ze verstelt staan, reizen we door de tijd en beneemt ze mij de adem. Iedere bladzijde heeft zoveel nuances en zeggingskracht dat je blijft kijken, je verliest je erin, je dompelt onder. Bijna meditatief weet ze haar ‘weten’ te vertalen in beeld. Een eigen stijl. Zoals bij alle ware kunst ontdek je steeds weer iets nieuws, blijf je zoeken en blijf je nieuwsgierig. Een piano met dansvoetjes, een waaier warrelt als een vlinder naar beneden, de spelers draaien, buitelen, dansen, vallen in elkaar, voor elkaar en laten weer los, hebben verlangens, zoeken naar liefde, naar eeuwigheid. Het een leidt naar het ander. De maan die in de zon transformeert, of is het andersom? Zoeken ze elkaar of stoten ze elkaar af, of kan de een gewoonweg niet zonder de ander? De muzikaliteit en bewegelijkheid spat er vanaf. En soms zomaar een simpel beeld waar juist de eenvoud het krachtigst blijkt. Begin van het boek. Tekst: ‘in memoriam voor mijn vader en moeder Ons huis in de Maanstraat’. Beeld: een diepzwart blad met in het midden een spierwit rond. Perfect verbeeld. En zo kan ik wel doorgaan, maar eigenlijk moet je het zelf zien en lezen. Hier heeft duidelijk ongelofelijk veel werk in gezeten, een prachtig boek, geweldig vormgegeven en dan krijg je dit: kwaliteit!

Regina Lamscheck Nielsen
Just received – wow, such a treasure box — knap!

Leo Een eindeloos gedicht!

Monica Blok Het boek ligt op tafel en iedere keer sla ik het open en ontdek weer iets prachtigs. Het beweegt en leeft! Congratulations met dit inspirerend werk!

Denitio Drie eeuwen ballet in scènes. Het boek waar u al een decennia lang aan heeft gewerkt, een boek waarin u drie eeuwen van ballet en kunst heeft weggewerkt in de vorm van een prachtige boek. De tekeningen, grafische vormgeving en tekst, u bent er vol voor gegaan en dat is terug te zien in het eindexemplaar! De teksten die zo helder en duidelijk zijn. Niet alleen wordt de lezer verwend met een perfect staaltje graphics en design, maar ook krijgt de lezer te maken met geschiedenis. Er wordt bij ieder podiumverhaal verteld wat de lezer kan verwachten. Elk tijdperk heeft een ander soort cultuur en dat wordt op een uitmuntende manier tentoongesteld in dit boek in de vorm van kunst en ballet. De tekeningen laten je vol bewondering staan; het mysterie liefde verbergt meerdere perspectieven. De pianotoetsen onderin van de bladzijden geven een unieke gevoel mee wat perfect past in het concept van wit en zwart; een handduet voor dag en nacht, zon en maan. Persoonlijk vind ik dit een prachtig boek en ik kan wel 40 redenen vinden waarom dit zo uniek en prachtig is. Goed gedaan!!!

Keijsers Een waar kunstwerk. Je raakt niet uitgekeken op alle mooie tekeningen, iedere keer ontdek je weer nieuwe elementen in een geheel eigen stijl, prachtig. Een ode aan het ballet met zijn rijke geschiedenis in een eigentijds creatief jasje.

Resy van der Velden Heb al veel zitten lezen en kijken in je boek en ben zeer onder de indruk! Chapeau!!

Laetitia de Veth Het leest als een gedicht! Iedere pagina is een kunstwerk op zich.

Camadou Een pareltje!